CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 14, 2010

DAH HABIS PANTANG...


Salam Ukhuwwah..

Alhamdulillah hari ini adalah hari ke 45 saya berpantang..jd habis la sudah masa berpantang,seronok tak cerita ni sbb tempoh berpantang dh habis. mmg agak menyeksakan masa berpantang ni,semua makanan favourite tak blh mkn,hari2 makan ikan seludu/gelama/plotan/tenggiri masak asam atau goreng dgn sayur sawi je..nak jln2 keluar rumah mmg tak blh tambah lg nk pi shoopingkn,seronok la my hubby pi shooping sorang2 kononnya nk jd bujang dia kata....lps ni jgn harap la saya nak biaq dia pi jln2 atau shooping sorang2 ye saya akan menemani ke mana saja dia pergi kecuali pegi kerja la.......sambung crita berpantang td,selain bab makan,hari2 juga kena bertungku dan mandi air daun.badan pn dh berbau daun ni..tp semua itu telah saya lalui dgn jayanya alhamdulillah berkat berpantang anak dan saya sihat je tak dak masalah..itu la sbbnya kena berpantang..mmg agak susah nak pantang ni tp demi menjaga badan sendiri dan anak kita kena berpantang juga. sebenarnya byk kebaikan berpantang ni,mak saya crita org tua2 kita dulu lg kuat pantangnya,mcm2 tak blh tp kita sekarang ni berpantang ambil yg asas je.tu mungkin faktor org2 dulu kuat walaupn ada 10 org anak,tak mcm kita sekarang baru 3 org anak dh rasa teruk kan..

Tapi walaupn dh habis pantang,kena tetap pantang juga pd makanan yg berangin dn sejuk cth sayur kobis mmg x blh makan lg sbb berangin,nanti bila ibu makan anak mungkin akan kembong perut...tambah bg saya yg masih menyusu anak ni mmg kena berhati-hati dlm memilih makanan sbb apa yg saya makan nanti akan memberi kesan pd anak.so klau sayang anak kena pantang lg la walaupn dh habis pantang...nak buat mcmanakan tu la pengorbanan seorg ibu.

0 comments:

Post a Comment