CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 27, 2010

TESTIMONI DIRI -SALINDAH


Salam Ukhuwwah...

hari ni saya ingin berkongsi dgn sahabat semua ttg kelebihan salindah dn kesannya..ni merupakan testimoni saya sendiri sbb saya menggunakan salindah semasa mengandungkn anak pertama dn kedua..seorg kwn telah mengesyorkan kpa saya semasa saya mula mengandung anak sulung...saya mula mencari maklumat di intenet mengenai salindah ini dn saya lihat semua respon yg baik dn berkesan kpd penggunanya,jd saya pn trus mencubabya..

Saya mula menggunakan salindah pd usia kandungan 3 bln...ALHAMDULILLAH mmg betul berkesan sbb saya langsung tidak menghadapi sbrg masalah sepnjg mengandung sprt yg dilalui oleh ibu mengandung yg lain..saya tidak alah dn aktif sprt biasa..yg paling ketara kaki saya langsung tidak bengkak dn timbul urat..kaki saya jugak tak krem/simpul biawak org panggil..

Pd 31/8/2004..saya mula berasa sakit utk bersalin..saya ke MUSLIMAH pd pukul 7 pg..dn doktor periksa bukaan baru 2 cm...jd dia suruh saya berehat dulu di dlm bilik,dia jugak ckp biasanya bersalin anak sulung lambat mungkin pg esok baru saya bersalin..tp pd tgharinya saya rasa sakit makin kuat,doktor check dia agak terkejut sbb bukaan dh 8cm...saya trus ditolak ke labour room...alhamdulillah sekejap saya saya sudah melahirkan nuril aufa.....saya nk crita kt sini ini adalh antara klebihan salindah jugak kita x sakit lama dn bersalin mudah...Alhamdulillah anak saya jugak sihat..dn yg paling ketara dia nampak aktif dn kuat,x lembik mcm baby biasa...prkembangannya pn cpt dlm usia 3 bln dh blh meniarap dn 10 bln dh blh brjln..sehingga skarang usianya 6 thn dia ttpaktif dn bijak...smsa usia 4 thn dia dh blh menulis dn baca iqra'3...skarang aufa dh nk habis iqra' 6..insyaAllah sblm naik darjah satu dia tntu dh baca Al-quran...kesan pd anak ke dua jugak sama...

0 comments:

Post a Comment