CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 20, 2010

SUSU BAYI??

Susu Biolac
Masihkah kita ingat akan isu tentang susu bayi yang menganduni bahan merbahaya "melamin".prkara ini terjadi disebabkan tiada rasa tanggungjkawab pengeluar susu tersebut keatas produknya.Atas rasa tanggungjawab inilah maka pakar perumus pemakanan kesihatan terkenal Prof Dr Azizan Hj Ismail telah merumuskan banyak pemakanan kesihatan yang bukan sahaja halal malah "TOYYIBAN" iaitu bukan sahaja halal malah baik untuk diri dan kesihatan.


Antara rumusan makanan yang terkenal ialah susu untuk bayi iaitu Susu Biolac susu rumusan bayi keluaran bumiputra 100% dan dikilangkan di kilang bertaraf GMP yang dimiliki sepenuhnya oleh bumiputra.Rumusan susu ini bukan sahaja dihasilkan bagi memenuhi keperluan tempatan malah menyahut seruan fardu kifayah dalam perniagaan kerana masih tiada lagi bumiputra yang boleh menghasilkan susu bagi keperlaun bayi di kilang yang dimiliki 100% oleh bumiputra yang dijamin halal dan selamat. kita perlu mengambil iktibar dari apa yang berlaku di negara china dimana banyak bayi yang menjadi mangsa akibat hilangnya rasa tanggungjawab keatas konsep "HALAN TOIYIBAN" iaitu pemakanan yang bukan sahaja halal malah baik untuk diri , ramai yang menjadi mangsa kerana ketamakan sesetengah pihak.
Kategori : Minuman bayi
Isi : 500 gram
Tempoh penggunaan : 1 minggu.
Kesesuaian : Bayi dan kanak-kanak.
Merupakan serbuk susu dari susu yang dipasteur, mengandungi kombinasi khas garam tisu Biokimia yang diformulasikan oleh Prof. Dr. Azizan Ismail.
Keistimewaan tambahan garam tisu biokimia:
1 Kesuburan, pertumbuhan dan pengembangan fizikal, emosi dan mental.
2 Kecergasan dan kecerdasan.
3 Mencegah gangguan kesihatan, demam, selesema, batuk dan ruam.
4 Menyihatkan kulit dan rambut, menguatkan tulang dan gigi.
5 Membuang bahan toksid dalam badan.
6 Membaiki penghadaman, percernaan dan perkumuhan.
7 Mengurangkan ragam tangis dan memudahkan penjagaan.
Cara makan : Dibancuh dengan air panas.
Cara menyediakan :


Masukkan 3 sudu yang disediakan (30 gm) BIO-LAC ke dalam bekas. Campurkan 200 ml air masak suam. Kacau hingga sebati. 3-4 jamuan sehari adalah mencukupi.
Cara simpan : Tutup ketat, simpan di tempat sejuk dan kering.

0 comments:

Post a Comment