CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 23, 2010

HOSPITAL SEBERANG JAYA (nasuha)


Salam Ukhuwwah...

Dok tgk album td trjumpa gambar abg ambik masa saya dihospital keika nak lahirkan nasuha..pengalaman melahirkan nasuha mmg tak dpt dilupakan..aufa dan tasnim dilahirkan normal tetapi semasa nasuha saya dimasukkan ubat utk bersalin awal..due sepatutnya 14 disember 2009..tetapi nasuha selamat dilahirkan pd 30 nov 2009. 29 hb saya sudah dimasukkan ke hospital iaitu pd hari ke-3 raya haji..raya masa tu mmg dh tak semangat sbb dok ingat kena masuk hospital..
Pagi 30hb baru ubat dimasukkan tetapi sehingga tghari belum ada tanda2 sakit..tpt jam 4 ptg doktor memasukkan lg sebiji ubat..slps ubat dimasukkan saya sudah mula berasa sakit..mulanya sakit sedikit je tp lama kelamaan semakin kuat..kebetulan pula my hubby minta saya ditukarkan ke wad kelas 1 sbb kelas 3 agak sesak..so dlm keadaan sakit saya gagahkan diri angkat brg pindah ke bilik..dlm bilik tu ada 3 org,kebetulan salah seorg tu wife kpd kwn abg.sempat lagi saya bersembang walaupn sakit teramat sgt..jam di dinding tpt pukui 10 mlm,saya sudah tak dpt menahan sakit yg semakin kerap..saya minta kak sebilik tu panggilkan nurse..nurse dtg dan minta saya kebilik utk memeriksa bukaan..dh 7 cm..nurse terus bawa saya ke bilik bersalin..nurse tu ckp baru 7 cm lambat lg ni nnti boring tunggu kt bilik bersalin..saya senyap je sbb terlalu sakit..sampai kat bilik bersalin..nurse menyediakan kelengkapan bersalin dan masa tu baru 8cm,nurse tu ckp masih lambat lg mungkin dlm pukul 1 @ 2 pagi baru saya akan bersalin..tp saya rasa terlalu sakit sgt seperti dh nak bersalin,saya trus panggil nurse dia check dh 9cm dan dia pn hairan sbb terbuka cpt..sakit ni tak tau nak cerita la..Allah je tau..nurse kata blm lg dia pn pusing nak keluar bilik blm sempat dia nak keluar saya panggil sbb dh tak thn sakit sakit yg terlampau kuat,dia pn check sekali lg dn dia agak terkejut sbb dh nampak kepala baby..akhirnya saya selamat melahirkan nuril nasuha tepat jam 11.59 mlm tarikh 30/11/2009.

0 comments:

Post a Comment